Reklama – Nowy Volkswagen Tayron

Rating: 5 out of 10.

Volkswagen Tayron to nowy SUV klasy średniej, który w 2025 roku zastąpił model Tiguan Allspace w europejskiej ofercie marki (Tayron pierwszej generacji sprzedawany był wyłącznie na rynku chińskim). Model ten plasuje się pomiędzy Tiguanem a Touaregiem, oferując przestronne wnętrze, nowoczesne technologie oraz szeroką gamę napędów, w tym hybrydy plug-in.

Tayron mierzy 4792 mm długości, 1853 szerokości i 1668 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2788 mm. Dzięki temu oferuje przestronne wnętrze z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń. Pojemność bagażnika w wersji 5-miejscowej wynosi 885 litrów, a po złożeniu siedzeń rośnie do imponujących 2090 litrów. W wersji 7-miejscowej bagażnik ma 850 litrów, a przy rozłożonym trzecim rzędzie pozostaje 345 litrów przestrzeni.

Volkswagen Tayron oferuje różnorodne jednostki napędowe: benzynowe 1.5 eTSI o mocy 150 KM oraz 2.0 TSI dostępne w wersjach 204 KM i 265 KM; diesel 2.0 TDI w wariantach 150 KM i 193 KM; oraz hybrydy plug-in (eHybrid) bazujące na silniku 1.5 TSI, oferujące 204 KM lub 272 KM mocy systemowej. Obie wersje hybrydowe wyposażone są w akumulator o pojemności 19,7 kWh, co pozwala na przejechanie do 123 km w trybie elektrycznym.

Wszystkie wersje Tayrona wyposażone są w 7-biegową skrzynię DSG, z wyjątkiem hybryd plug-in, które mają 6-biegową skrzynię DSG. Napęd na przednie koła jest standardem, ale dla mocniejszych jednostek dostępny jest napęd na wszystkie koła (4Motion). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi od 6,1 sekundy dla najmocniejszej wersji benzynowej do 9,7 sekundy dla podstawowego diesla.

Tayron został zaprezentowany 9 października 2024 roku, a do sprzedaży trafił 7 marca 2025 roku. Produkcja odbywa się w zakładzie Volkswagena w Wolfsburgu, gdzie przejął linię produkcyjną po modelu Seat Tarraco. Podobnie jak Škoda Kodiaq II, Tayron oparty jest na platformie MQB evo.




Opublikowano

w

przez

Tagi: