Ford Flex, minivan klasy premium, został wprowadzony na rynek amerykański w 2008 roku jako alternatywa dla tradycyjnych, rodzinnych van-ów. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany rok wcześniej podczas New York Auto Show. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, model ten przeszedł tylko niewielkie zmiany stylistyczne i technologiczne, a jego sprzedaż była stosunkowo niska w porównaniu do konkurentów, co skłoniło Forda do zakończenia produkcji w 2019 roku. Jednakże, czy istnieje szansa na powrót tego samochodu na rynek?
Ford Flex był wyróżniającym się modelem wśród dużych van-ów. Charakterystyczny, kwadratowy, kanciasty design nadwozia przyciągał uwagę i gwarantował przestronne wnętrze, które było ergonomicznie zaprojektowane i oferowało wiele miejsca dla pasażerów oraz bagażu. Ford Flex oferował także wiele opcji wyposażenia, w tym zaawansowane systemy multimedialne i bezpieczeństwa. Sprzedawany był w trzech wersjach wyposażenia: SE, Limited i Titanium.
Jednak pomimo wielu zalet, Ford Flex nigdy nie zdobył wśród klientów popularności, jaką miały inne modele marki Ford, takie jak Ford Explorer czy Ford Expedition. Samochód był postrzegany jako niestabilny i trudny w prowadzeniu, a także był krytykowany za swoją niską wydajność paliwową w porównaniu do konkurentów.
Mimo że produkcja Forda Flex została zakończona w 2019 roku, to może istnieć szansa na jego powrót na rynek w przyszłości. Marka Ford w ostatnim czasie zwiększyła swoje inwestycje w rozwój samochodów elektrycznych i hybrydowych. Wraz z tym, Ford Flex mógłby zostać zaktualizowany na nowoczesną wersję samochodu z napędem hybrydowym lub elektrycznym.
Jeśli Ford chciałby wskrzesić model Flex, firma musiałaby wykonać wiele pracy, aby odświeżyć design i usprawnić wydajność paliwową. Można by także poprawić jego stabilność i manewrowość. Jednakże, dzięki swojemu unikalnemu designowi i przestronnemu wnętrzu, Ford Flex mógłby zainteresować nowych klientów, którzy szukają dużego vana klasy premium.
Ford Flex był dostępny z dwoma silnikami benzynowymi:
- 3,5-litrowy silnik V6 Duratec o mocy 262 KM (287 KM od 2013)
- 3,5-litrowy silnik V6 EcoBoost o mocy 355 KM (365 KM od 2013)
W zależności od silnika, Ford Flex mógł być dostępny z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów lub z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Ford Flex był oferowany z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła, w zależności od wersji i wyposażenia. Napęd na wszystkie koła był standardem w wersji z silnikiem EcoBoost.
Ford Flex oferował przestronne wnętrze, które mogło pomieścić do 7 osób. W wersji z drugim rzędem foteli indywidualnych, samochód miał pojemność 6 osób. Wersja z trzecim rzędem składanym do podłogi umożliwiała transport większych przedmiotów.
Wymiary Forda Flex to 5130 mm długości, 1930 mm szerokości i 1727 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2995 mm. Samochód miał także pojemność bagażnika wynoszącą około 566 litrów z trzecim rzędem siedzeń podniesionym, a po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, pojemność bagażnika wynosiła około 2355 litrów.
Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?
Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.
Podstawowe dane techniczne
(Ford Flex facelift 2013 3.5 V6 364 KM AWD Automatic 2019 M/Y)
Wymiary
- Długość (mm) – 5130
- Szerokość (mm) – 1930
- Wysokość (mm) – 1727
- Rozstaw osi (mm) – 2995
Masa
- Masa własna (kg) – 2103
Silnik
- Pojemność silnika (ccm) – 3496
- Moc maksymalna (KM) – 365
- Maksymalny moment obrotowy (Nm) – 475
Osiągi
- Prędkość maksymalna (km/h) – 262
- Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h (s) – 6,3