Ford Flex

Rating: 5 out of 10.

Ford Flex, minivan klasy premium, został wprowadzony na rynek amerykański w 2008 roku jako alternatywa dla tradycyjnych, rodzinnych van-ów. Samochód po raz pierwszy został zaprezentowany rok wcześniej podczas New York Auto Show. Od momentu rozpoczęcia sprzedaży, model ten przeszedł tylko niewielkie zmiany stylistyczne i technologiczne, a jego sprzedaż była stosunkowo niska w porównaniu do konkurentów, co skłoniło Forda do zakończenia produkcji w 2019 roku. Jednakże, czy istnieje szansa na powrót tego samochodu na rynek?

Ford Flex był wyróżniającym się modelem wśród dużych van-ów. Charakterystyczny, kwadratowy, kanciasty design nadwozia przyciągał uwagę i gwarantował przestronne wnętrze, które było ergonomicznie zaprojektowane i oferowało wiele miejsca dla pasażerów oraz bagażu. Ford Flex oferował także wiele opcji wyposażenia, w tym zaawansowane systemy multimedialne i bezpieczeństwa. Sprzedawany był w trzech wersjach wyposażenia: SE, Limited i Titanium.

Jednak pomimo wielu zalet, Ford Flex nigdy nie zdobył wśród klientów popularności, jaką miały inne modele marki Ford, takie jak Ford Explorer czy Ford Expedition. Samochód był postrzegany jako niestabilny i trudny w prowadzeniu, a także był krytykowany za swoją niską wydajność paliwową w porównaniu do konkurentów.

Mimo że produkcja Forda Flex została zakończona w 2019 roku, to może istnieć szansa na jego powrót na rynek w przyszłości. Marka Ford w ostatnim czasie zwiększyła swoje inwestycje w rozwój samochodów elektrycznych i hybrydowych. Wraz z tym, Ford Flex mógłby zostać zaktualizowany na nowoczesną wersję samochodu z napędem hybrydowym lub elektrycznym.

Jeśli Ford chciałby wskrzesić model Flex, firma musiałaby wykonać wiele pracy, aby odświeżyć design i usprawnić wydajność paliwową. Można by także poprawić jego stabilność i manewrowość. Jednakże, dzięki swojemu unikalnemu designowi i przestronnemu wnętrzu, Ford Flex mógłby zainteresować nowych klientów, którzy szukają dużego vana klasy premium.

Ford Flex był dostępny z dwoma silnikami benzynowymi:

  • 3,5-litrowy silnik V6 Duratec o mocy 262 KM (287 KM od 2013)
  • 3,5-litrowy silnik V6 EcoBoost o mocy 355 KM (365 KM od 2013)

W zależności od silnika, Ford Flex mógł być dostępny z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów lub z 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Ford Flex był oferowany z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła, w zależności od wersji i wyposażenia. Napęd na wszystkie koła był standardem w wersji z silnikiem EcoBoost.

Ford Flex oferował przestronne wnętrze, które mogło pomieścić do 7 osób. W wersji z drugim rzędem foteli indywidualnych, samochód miał pojemność 6 osób. Wersja z trzecim rzędem składanym do podłogi umożliwiała transport większych przedmiotów.

Wymiary Forda Flex to 5130 mm długości, 1930 mm szerokości i 1727 mm wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 2995 mm. Samochód miał także pojemność bagażnika wynoszącą około 566 litrów z trzecim rzędem siedzeń podniesionym, a po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, pojemność bagażnika wynosiła około 2355 litrów.

Podstawowe dane techniczne

(Ford Flex facelift 2013 3.5 V6 364 KM AWD Automatic 2019 M/Y)

Wymiary

  • Długość (mm) – 5130
  • Szerokość (mm) – 1930
  • Wysokość (mm) – 1727
  • Rozstaw osi (mm) – 2995

Masa

  • Masa własna (kg) – 2103

Silnik

  • Pojemność silnika (ccm) – 3496
  • Moc maksymalna (KM) – 365
  • Maksymalny moment obrotowy (Nm) – 475

Osiągi

  • Prędkość maksymalna (km/h) – 262
  • Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h (s) – 6,3



Opublikowano

w

, ,

przez

Tagi:

Komentarze

Jedna odpowiedź do „Ford Flex”

Pozostaw komentarz