BMW 507 – „Fantomas”

Rating: 8 out of 10.

„Fantomas” to francuski film kryminalny z 1964 roku w reżyserii André Hunebelle’a. Film jest adaptacją powieści kryminalnej „Fantômas” autorstwa Pierre’a Souvestre’a i Marcela Allaina.

Akcja filmu skupia się na złośliwym i tajemniczym złoczyńcy znanym jako Fantomas. Jego głównym przeciwnikiem jest komisarz Juve, który próbuje złapać Fantomasa i doprowadzić go przed wymiar sprawiedliwości. W rolę komisarza wcielił się Louis de Funès, jeden z najbardziej znanych francuskich aktorów komediowych.

Film łączy w sobie elementy kryminalne z komediowymi, co w połączeniu z ekspresyjną grą de Funèsa przyniosło mu ogromną popularność. Seria „Fantomas” z Louisem de Funèsem w roli głównej do dziś uchodzi za kultową i wpisała się w historię francuskiego kina kryminalnego i komediowego.

Kadr z filmu z 1964 r. w reż. André Hunebelle „Fantomas”

BMW to z pewnością jedna z najlepszych firm produkujących samochody na świecie. Cieszy się świetną reputacją jako producent luksusowych i sportowych samochodów. Jest to marka znana z wyjątkowej jakości wykonania, osiągów i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Firma jest uznawana za jedną z wiodących firm w branży motoryzacyjnej i ma wielu wiernych klientów na całym świecie. BMW oferuje szeroki wybór modeli, w tym samochody osobowe, SUV-y oraz sportowe modele M-Series.

BMW produkował w przeszłości również wiele różnych modeli kabrioletów. Jednym z najbardziej znanych modeli kabrioletów BMW z lat 50. i 60. XX w. jest BMW 507, który został wprowadzony na rynek w 1956 roku i był produkowany przez krótki czas.

BMW 507 to klasyczny sportowy kabriolet, który zaprezentowano po raz pierwszy w 1955 roku na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Nowym Jorku, w Waldorf-Astoria Hotel. Samochód został zaprojektowany przez Albrechta von Goertza z myślą o rynku amerykańskim, gdzie miał konkurować z popularnymi wówczas sportowymi roadsterami takimi jak Mercedes-Benz 300SL.

Kadr z filmu z 1964 r. w reż. André Hunebelle „Fantomas”

BMW 507 wyróżniał się przede wszystkim eleganckim, smukłym designem z charakterystycznymi, zaokrąglonymi błotnikami. Samochód miał długi przedni zwis, co nadawało mu sportowego charakteru i doskonale podkreślało niską sylwetkę. Charakterystyczne były też nisko osadzone, okrągłe przednie reflektory.

Pod maską BMW 507 znajdował się silnik V8 o pojemności 3,2 litra, który rozwijał moc 150 KM. Silnik był połączony z manualną czterostopniową skrzynią biegów, co zapewniało kierowcy wyjątkowe wrażenia z jazdy. Dzięki temu samochód był bardzo szybki i osiągał prędkość blisko 200 km/h, co w tamtych czasach było imponującym wynikiem. Wnętrze BMW 507 było bardzo eleganckie i przestronne, z luksusowymi skórzanymi fotelami i elementami drewnianymi.

Fragment filmu z 1964 r. w reż. André Hunebelle „Fantomas”

Niestety, mimo swojej atrakcyjnej stylistyki i wysokich osiągów, BMW 507 nie okazało się sukcesem rynkowym. W latach 1956-1959 powstało tylko 252 egzemplarze, a wysoka cena sprawiła, że samochód nie zdobył popularności wśród rzeszy amerykańskich klientów. Wśród pierwszych nabywców znalazły się jednak znane nazwiska tamtych czasów, jak: John Derek, Hans Stuck, Georg „Schorsch” Meier oraz Elvis Presley, który zakupił dwa egzemplarze.

Dziś, BMW 507 to klasyczny samochód sportowy, którego wartość kolekcjonerska z roku na rok wzrasta do astronomicznych wielkości. Uważa się, że do dzisiejszych czasów przetrwało 202 sztuki tego samochodu. Natomiast, stylistyczne rozwiązania, które się w nim pojawiły znaleźć można było lata później w takich roadsterach BMW, jak BMW Z3 i Z8.

507 to zapomniany model BMW, który choć nie odniósł wielkiego sukcesu, pozostaje jednym z najpiękniejszych roadsterów swoich czasów.

Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?

Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.

Podstawowe dane techniczne

Wymiary

  • Długość (mm) – 4380
  • Szerokość (mm) – 1650
  • Wysokość (mm) – 1257
  • Rozstaw osi (mm) – 2480

Masa

  • Masa własna (kg) – 1330

Silnik

  • Pojemność silnika (ccm) – 3168
  • Moc maksymalna (KM) – 150
  • Maksymalny moment obrotowy (Nm) – 235

Osiągi

  • Prędkość maksymalna (km/h) – 196
  • Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h (s) – 11,1

Zobacz także

HMMWV
Fiat 500
Lokomotywa manewrowa Fablok SM03
Motocykl MV Agusta Superveloce
Morgan 3 Wheeler


Opublikowano

w

, ,

przez

Tagi: