Fiat 600 Multipla

Rating: 5 out of 10.

Samochody zabytkowe są nie tylko wspaniałym symbolem przeszłości, ale także fascynującym zjawiskiem dla miłośników motoryzacji. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów z tego nurtu jest Fiat 600 Multipla, który w latach 50. i 60. XX wieku zdobył uznanie jako jeden z najpraktyczniejszych i najwszechstronniejszych samochodów dostępnych na rynku. Był również importowany do Polski.

Fiat 600 Multipla zadebiutował w 1956 roku jako bardziej przestronna wersja popularnego modelu Fiat 600. Ten kompaktowy samochód wielofunkcyjny zdobył sobie ogromną popularność dzięki swojemu niezwykłemu projektowi, umożliwiającemu przewóz aż sześciu pasażerów w niewielkiej karoserii.

Samochód mierzył około 3,5 metra długości, 1,4 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Pomimo swojej kompaktowej konstrukcji, pojazd oferował niezwykle dużą przestrzeń wewnętrzną. Charakteryzował się nietypową sylwetką, wewnątrz której znaleźć można było trzy rzędy siedzeń, które można było także wymontować. Ten unikalny układ zapewniał elastyczność w aranżacji przestrzeni, umożliwiając dostosowanie samochodu zarówno do przewozu pasażerów, jak i towarów.

Fiat 600 Multipla był napędzany przez czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,6 litra. Moc wynosiła około 22 koni mechanicznych, co wystarczało do osiągnięcia maksymalnej prędkości około 95 km/h.

Źródło: Youtube

W trakcie produkcji samochodu, która trwała od 1956 do 1969 roku, Fiat wyprodukował około 240 000 egzemplarzy tego modelu. Dzięki swojemu niekonwencjonalnemu układowi siedzeń, Fiat 600 Multipla oferował dużą elastyczność w wykorzystywaniu przestrzeni. Można go było łatwo przekształcić z samochodu osobowego na pojazd dostawczy, co znacznie zwiększało jego wszechstronność. To właśnie ta możliwość sprawiła, że Fiat 600 Multipla znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach, od rodzinnego auta po taksówki i floty usług transportowych.

Można powiedzieć, że ówczesna Multipla była prekursorem koncepcji minivana, otwierając drogę dla innych producentów do wprowadzenia podobnych rozwiązań na rynek. Jego innowacyjny układ siedzeń i kompaktowe rozmiary przyczyniły się do powstania nowego typu pojazdu, który szybko zdobył popularność i stał się inspiracją dla innych producentów. Dzięki temu, Fiat 600 Multipla pozostaje ważnym punktem w historii motoryzacji.

Fiat 600 Multipla jest doskonałym przykładem samochodu zabytkowego, który wciąż wzbudza zainteresowanie i podziw. Jego unikalny design, funkcjonalność pozwalająca na przewożenie sześciu pasażerów w niewielkiej karoserii lub sporego ładunku, oraz wpływ na przemysł motoryzacyjny sprawiają, że jest to niezwykle interesującym pojazdem dla kolekcjonerów i entuzjastów.

Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?

Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.


Zobacz także

Fiat Multipla
Fiat 500 Topolino
Alfa Romeo 4C Spider
Porsche 911 S Targa – „Motylem jestem, czyli romans 40-latka”
Audi A2

Samochód można zobaczyć na wystawie w Prywatnym Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach, które powstało w 1995 roku. Właścicielami muzeum są Joanna i Zbigniew Mikiciukowie, rodzice dziennikarza motoryzacyjnego Patryka Mikiciuka. W muzeum można zobaczyć około 300 zabytkowych pojazdów, a także mnóstwo rekwizytów oraz eksponatów związanych z lotnictwem i militariami.

Prywatne Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach – przejdź


Opublikowano

w

,

przez

Tagi:

Komentarze

Pozostaw komentarz