Lancia Delta HF Integrale 16v Evo 2 Final Edition

Rating: 7 out of 10.

Lancia była jednym z ważniejszych graczy na rynku rajdów samochodowych. Marka ta jest uważana za jednego z pionierów w tej dziedzinie i odniosła wiele znaczących sukcesów w ciągu kilku dekad. W latach 80. XX wieku Lancia była jednym z najbardziej utytułowanych producentów samochodów rajdowych, zdobywając wiele tytułów Mistrza Świata Rajdów Samochodowych (WRC) takimi autami jak Lancia Stratos i Lancia Delta Integrale.

Lancia była szczególnie znana za swoje innowacyjne i nowatorskie podejście do projektowania i budowy swoich samochodów rajdowych. Modele tej marki charakteryzowały się unikalnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak specjalne zawieszenie, układ napędowy i aerodynamika, które pozwalały im konkurować i wygrywać na najtrudniejszych trasach rajdowych na całym świecie.

Lancia Delta była jednym z najbardziej utytułowanych samochodów rajdowych w historii. Model ten tryumfował w 10 sezonach Mistrzostwach Świata Rajdów Samochodowych (WRC) w tym sześć razy z rzędu w latach 1987 – 1992.

Delta zapoczątkowała nową erę w historii Lancii i była jednym z pierwszych samochodów kompaktowych, które zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej funkcjonalności i wygodzie. Projektem samochodu zajął się Giugiaro, włoski stylista i projektant samochodów. Model ten zyskał uznanie zarówno wśród klientów, jak i branży motoryzacyjnej i był produkowany przez ponad 20 lat.

Lancia Delta HF Integrale 16v Evo 2 Final Edition jest specjalną wersją samochodu rajdowego wyprodukowanym w 1994 roku. Jest to ulepszona wersja modelu Lancia Delta HF Integrale, który już wcześniej odniósł wiele sukcesów w rajdach samochodowych.

Final Edition oznacza, że była to ostatnia i najbardziej zaawansowana wersja tego modelu, która została wprowadzona do sprzedaży na końcu produkcji. Model ten wyróżniał się m.in. lepszą aerodynamiką, ulepszonymi systemami hamulcowymi i układami wydechowymi, a także lepszą kontrolą trakcji i stabilnością na trasie.

Lancia Delta HF Integrale 16v Evo 2 Final Edition była bardzo ceniona przez kolekcjonerów i miłośników samochodów rajdowych ze względu na swoje wyjątkowe osiągi i stylistykę. Model ten jest uważany za jednego z ostatnich prawdziwych samochodów rajdowych produkowanych dla klientów indywidualnych.

Samochód został wyposażony w silnik benzynowy o pojemności skokowej 2 litrów i 16-zaworowej konfiguracji. Silnik ten był w stanie wygenerować moc około 218 KM i moment obrotowy o wartości 300 Nm. Osiągi tego samochodu były imponujące jak na standardy tamtych czasów. Samochód miał zdolność do przyspieszania od 0 do 100 km/h w czasie około 5,7 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosiła około 220 km/h. Ponadto, samochód był wyposażony w zaawansowany system napędu na cztery koła, który zapewniał doskonałą przyczepność i kontrolę trakcji w trudnych warunkach.

Prezentowany na wystawie egzemplarz jest jednym z 251 z pożegnalnej serii.

Wartość

Ok. 1 000 000 zł


Zobacz także

Toyota Celica – „Chłopaki nie płaczą”
Motocykl MZ ES 250 Trophy – „Nie lubię poniedziałku”
Fiat Multipla
Chevrolet Bel Air – „Gang Olsena”
Mazda MX-5 (NB)

Samochód można było zobaczyć na wystawie odbywającej się po raz drugi w Warszawie „Ikony Motoryzacji”, na PGE Stadionie Narodowym. Od 6 stycznia do 19 marca 2023 można było podziwiać perełki motoryzacji, które są ważne w rozwoju motoryzacji, w większości rzadko widywane i trudno dostępne. Kolekcja ta jest warta przeszło 70 milionów złotych i zawiera takie modele jak Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Bentley, jak również Aston Martin. Największymi gwiazdami wystawy są między innymi McLaren P1, Ferrari SF90, Ford GT. W sumie wystawa liczy 70 samochodów i 15 motocykli. To wydarzenie jest nie tylko dla miłośników motoryzacji, ale dla każdego, kto ceni sobie piękno i technologię.


przez

Tagi:

Komentarze

Jedna odpowiedź do „Lancia Delta HF Integrale 16v Evo 2 Final Edition”

  1. […] Lancia Delta HF Integrale 16v Evo 2 Final Edition […]

Pozostaw komentarz