Porsche AG jest niemieckim producentem samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie. Firma została założona w 1931 roku przez Ferdinanda Porsche, który projektował i budował samochody sportowe już od lat 20-tych XX wieku. Marka Porsche jest znana z produkcji luksusowych samochodów sportowych, takich jak model 911, który jest jednym z najsłynniejszych samochodów sportowych na świecie. Porsche jest również znane z wyścigów, w których bierze udział, w tym w 24 godziny Le Mans i w serii wyścigów sportowych Porsche Supercup. Obecnie Porsche jest częścią koncernu motoryzacyjnego Volkswagen AG.
Najpopularniejsze modele Porsche to:
- Porsche 911 – to jeden z najsłynniejszych samochodów sportowych na świecie. 911 jest dostępny w kilku różnych wersjach, w tym 911 Carrera, 911 Turbo, 911 GT3 i 911 GT2 RS.
- Porsche Boxster – to sportowe auto roadster, które zadebiutowało w 1996 roku i od tego czasu przeszło kilka modernizacji.
- Porsche Cayenne – to luksusowy SUV, który zadebiutował w 2002 roku. Cayenne jest dostępny w kilku różnych wersjach, w tym w wersji Turbo i Turbo S.
- Porsche Panamera – to luksusowy sedan, który zadebiutował w 2009 roku. Panamera jest dostępna w kilku różnych wersjach, w tym w wersji Turbo i Turbo S.
- Porsche Macan – to kompaktowy SUV, który zadebiutował w 2014 roku. Macan jest dostępny w kilku różnych wersjach, w tym w wersji Turbo i Turbo S.
Porsche 911 GT3 R Hybrid to hybrydowy wyścigowy samochód marki Porsche, który został zaprezentowany w 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. To był pierwszy hybrydowy model marki Porsche, który miał być używany w wyścigach endurance, takich jak 24 godziny wyścig w Le Mans. Samochód wykorzystuje system hybrydowy złożony z silnika spalinowego i silnika elektrycznego, który pozwala na zwiększenie mocy oraz redukcję emisji CO2.
Samochód wykorzystuje innowacyjną technologię hybrydową specjalnie stworzoną do wyścigów, wyróżniającą się znacznie w swojej konfiguracji i składnikach od zwykłych systemów hybrydowych. W tym przypadku, napęd przedniej osi elektrycznej z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW każdy uzupełnia silnik spalinowy V8 o pojemności 4,0 litra i mocy 480 KM. Kolejnym ważnym punktem jest to, że zamiast zwykłych baterii w samochodzie hybrydowym, elektryczny generator mocy koła zamachowego zainstalowany w kabinie obok kierowcy dostarcza energię do silników elektrycznych.
Generator koła zamachowego jest sam w sobie silnikiem elektrycznym z obrotowym wałem, który kręci się z prędkością do 40 000 obrotów na minutę, magazynując energię mechanicznie jako energię obrotową. Generator koła zamachowego jest ładowany, gdy kierowca hamuje, a dwa silniki elektryczne na przedniej osi odwracają swoją funkcję i same działają jako generatory. Następnie, gdy jest to konieczne, czyli przy przyspieszaniu z zakrętu lub przy wyprzedzaniu, kierowca może uzyskać dodatkową energię z naładowanego generatora koła zamachowego, koło zamachowe jest spowalniane elektromagnetycznie w trybie generatora i dostarcza do 120 kW do dwóch silników elektrycznych na przedniej osi z jego energii kinetycznej. Ten dodatkowy moc jest dostępny dla kierowcy po każdym procesie ładowania przez około 6-8 sekund.
Porsche 911 GT3 R Hybrid był testowany na torze Nurburgring w 2011 roku. Samochód ustanowił rekord okrążenia dla hybrydowych pojazdów sportowych z czasem 8 minut i 6 sekund. Był to naprawdę imponujący wynik. Rekord ten jest jednocześnie bardzo ważnym osiągnięciem dla Porsche, ponieważ Nurburgring jest jednym z najbardziej znanych i prestiżowych torów wyścigowych na świecie.
Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?
Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.
Zobacz także
Triumph Spitfire – „Poszukiwany, poszukiwana”
Lancia Delta HF Integrale 16v Evo 2 Final Edition
Toyota Celica – „Chłopaki nie płaczą”
Audi A2
Chevrolet Bel Air – „Gang Olsena”
Porsche 911 GT3 R Hybrid można było zobaczyć w „DRIVE – Volkswagen Group Forum” – to centrum konferencyjne i wystawiennicze zlokalizowane w Berlinie, Niemcy, które zostało zaprojektowane z myślą o prezentowaniu produktów i technologii grupy Volkswagen. DRIVE – Volkswagen Group Forum zostało otwarte w 2016 roku i od tego czasu stało się miejscem wielu ważnych wydarzeń, takich jak prezentacje nowych modeli samochodów, konferencje prasowe i wystawy. DRIVE – Volkswagen Group Forum znajduje się w dzielnicy Mitte w północnej części Berlina, niedaleko Alexanderplatz i Unter den Linden. Można tam dotrzeć komunikacją miejską, taką jak metro, tramwaj lub autobus.