Toyota Celica to sportowy samochód produkowany przez japoński koncern motoryzacyjny Toyota w latach 1970-2006. Model ten cieszył się dużą popularnością wśród kierowców, którzy chcieli połączyć w swoim aucie sportowe osiągi z niezawodnością i komfortem jazdy. W ciągu kilku dekad produkcji, Toyota Celica przeszła kilka modernizacji i liftingów, co pozwoliło jej utrzymać pozycję w czołówce samochodów sportowych.
Toyota Celica święciła także tryumfy w rajdach samochodowych, zwłaszcza w latach 90 ubiegłego wieku. Model ten był popularny w rajdach WRC (World Rally Championship) i uzyskał kilka znaczących sukcesów, w tym wiele etapowych zwycięstw i cztery mistrzostwa świata kierowców w latach 1990, 1992, 1993 i 1994 oraz dwa mistrzostwa producentów w latach 1993 i 1994.
W Polsce Toyota Celica była popularna w końcówce lat 90 i na początku XXI wieku. Była synonimem sportowego i dynamicznego stylu jazdy, wysokiej jakości wykonania i niezawodności, co czyniło ją atrakcyjną dla wielu kierowców poszukujących samochodu o sportowym charakterze.
Na fali tej popularności Toyota Celica pojawiła się również w polskiej komedii kryminalnej „Chłopaki nie płaczą” z roku 2000 w reżyserii Olafa Lubaszenki. Ten kultowy film opowiada o perypetiach studenta Jakuba Brennera granego przez Macieja Stuhra, który staje się świadkiem mafijnych porachunków i musi uciekać przed zemstą mafii. W filmie jego byłą dziewczynę Weronikę gra Magdalena Mazur, której autograf możemy oglądać na żółtej Toyocie Celica z czarnymi blachami WZO 8814 prezentowanej podczas wystawy Ikony Motoryzacji. Można tam również zapoznać się z szalenie interesującą historią ocalenia tego samochodu przed zaginięciem i zniszczeniem.
Jest to szósta generacja Toyoty Celica, która była produkowana w latach 1993-1999 i była wyposażona w nowoczesne rozwiązania techniczne i stylistyczne. Samochód dostępny był w trzech wersjach nadwozia jako 3-drzwiowy liftback coupé, 2-drzwiowy notchback coupé i 2-drzwiowy kabriolet. Auto oferowało trzy opcje silników: 1.8-litrowego benzynowego, 2.0-litrowego benzynowego i turbodoładowanego oraz silnika o pojemności 2.2 litra. W zależności od wersji wyposażenia, Celica była dostępna z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, a także z systemem nawigacji GPS i innymi nowoczesnymi funkcjami. Szósta generacja Celicy była również wyjątkowa ze względu na swój sportowy i dynamiczny wygląd, co czyniło ją atrakcyjną dla młodszych kierowców i entuzjastów samochodów sportowych.
Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?
Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.
Podstawowe dane techniczne
Wymiary
- Długość (mm) – 4420
- Szerokość (mm) – 1750
- Wysokość (mm) – 1305
- Rozstaw osi (mm) – 2535
- Pojemność bagażnika (l) – 144
- Maksymalna masa całkowita (kg) – 1390
Silnik
- 1.8 i 16V / 1762 ccm
- Moc maksymalna (KM/kW) – 116 / 85 (5800 Obr./min.)
- Maksymalny moment obrotowy (Nm) – 155 (4400 Obr./min.)
Osiągi
- Przyspieszenie 0 -> 100 km/h (s) – 9.5
- Prędkość maksymalna (km/h) – 200
Zużycie paliwa
- Średnie zużycie paliwa (l/100 km) – 7,4
Cena
Ok. 40 000 zł
Zobacz także
Porsche Diesel Junior
Mazda MX-5 (NB)
Ford Mustang Mach 1
Skoda 1000 MB
Fiat Multipla
Samochód można było zobaczyć na wystawie odbywającej się po raz drugi w Warszawie „Ikony Motoryzacji”, na PGE Stadionie Narodowym. Od 6 stycznia do 19 marca 2023 można podziwiać perełki motoryzacji, które są ważne w rozwoju motoryzacji, w większości rzadko widywane i trudno dostępne. Kolekcja ta jest warta przeszło 70 milionów złotych i zawiera takie modele jak Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Bentley, jak również Aston Martin. Największymi gwiazdami wystawy są między innymi McLaren P1, Ferrari SF90, Ford GT. W sumie wystawa liczy 70 samochodów i 15 motocykli. To wydarzenie jest nie tylko dla miłośników motoryzacji, ale dla każdego, kto ceni sobie piękno i technologię.