„Fantomas powraca” to francuski film kryminalny z 1965 roku w reżyserii André Hunebelle’a, w którym występuje Louis de Funès jako komisarz Juve. Film jest drugą częścią serii o przygodach tytułowego złoczyńcy, Fantomasa, który powraca, by dokonać kolejnych przestępstw.
W „Fantomas powraca” de Funès ponownie wciela się w rolę komisarza Juve, który próbuje złapać Fantomasa starającego się zmylić śledczych i zawładnąć światem. Film łączy w sobie elementy kryminalne i komediowe, co w połączeniu z ekspresyjną grą de Funèsa, przyniosło mu duży sukces komercyjny i ugruntowało jego pozycję jako jednego z największych aktorów francuskich w historii kina.
Citroen DS, który pojawił się w kolejnym filmie z Fantomasem to legenda motoryzacji i jedno z najbardziej znanych aut w historii. W momencie debiutu w 1955 roku, samochód ten był niezwykle innowacyjny i wprowadził wiele nowych rozwiązań technologicznych, które dzisiaj są standardem w przemyśle motoryzacyjnym.
Jedną z największych innowacji Citroena DS była jego zawieszenie hydropneumatyczne. Ta technologia pozwalała na niezwykle komfortową jazdę na nierównych drogach, a także na dostosowanie wysokości zawieszenia do różnych warunków drogowych. Dzięki temu Citroen DS miał bardzo miękkie zawieszenie, które zapewniało niezrównany komfort podróży.
Citroen DS był również jednym z pierwszych samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe. To rozwiązanie zapewniało znacznie lepsze hamowanie niż tradycyjne hamulce bębnowe, co było szczególnie istotne przy wysokich prędkościach. Od 1967 roku wyposażony był również w przednie reflektory skrętne zapewniające lepsze doświetlenie zakrętów.
Innym innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w Citroenie DS było jego futurystyczne jak na tamte czasy, aerodynamiczne nadwozie. Samochód ten miał kształt łzy, który pozwalał na osiągnięcie bardzo dobrych osiągów przy niskim oporze powietrza. Dzięki temu Citroen DS był jednym z najbardziej dynamicznych samochodów swojego czasu.
Wnętrze Citroena DS było równie innowacyjne jak jego technologia. Samochód ten był wyposażony w wiele unikalnych rozwiązań, takich jak centralna konsola z panelem sterowania, na którym znajdowały się wszystkie niezbędne przyciski i przełączniki. Wnętrze Citroena DS było również bardzo przestronne i wygodne, co zapewniało pasażerom niezwykły komfort podróży.
Citroen DS był również bardzo popularnym samochodem w swoim czasie. W ciągu 20 lat produkcji sprzedano blisko 1,5 miliona egzemplarzy, co czyni go jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w historii.
Citroen DS to prawdziwa legenda motoryzacji. Dzięki swojej innowacyjnej technologii, aerodynamicznemu nadwoziu i wygodnemu wnętrzu, samochód był jednym z najbardziej nowoczesnych i komfortowych samochodów swojego czasu. Dzisiaj Citroen DS wciąż jest symbolem innowacji i prestiżu, a jego niesamowita historia i ponadczasowy wygląd wciąż przyciągają uwagę miłośników motoryzacji.
Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?
Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.
Podstawowe dane techniczne
Wymiary
- Długość (mm) – 4826
- Szerokość (mm) – 1791
- Wysokość (mm) – 1464
- Rozstaw osi (mm) – 3124
Masa
- Masa własna (kg) – 1270
Silnik
- Pojemność silnika (ccm) – 1911
- Moc maksymalna (KM) – 80
- Maksymalny moment obrotowy (Nm) – 142
Osiągi
- Prędkość maksymalna (km/h) – 154
- Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h (s) – 17,9