Fiat Dino Spider – „Mały Pływak”

Rating: 7 out of 10.

„Mały pływak” to komedia francuska z 1968 roku, w której główną rolę grał Louis de Funès. W oryginale nosi tytuł „Le Petit Baigneur”. W filmie głównym bohaterem jest Louis-Philippe Fourchaume, właściciel stoczni, który zwalnia swojego architekta, André Castagniera, za nieudany projekt jachtu. Jednak gdy pomysł Castagniera, mała łódź zwana „Mały pływak”, odnosi międzynarodowy sukces, Fourchaume postanawia go odzyskać. Cała fabuła skupia się na próbach Fourchaume’a odzyskania wynalazcy i jego pomysłu, a także na rozwijających się relacjach między postaciami, co prowadzi do zabawnych sytuacji. Film jest pełen komizmu, zwariowanych sytuacji i charakterystycznego dla twórczości de Funèsa humoru.

W filmie poza aktorami wystąpiło także sporo samochodów, w tym samochody dostawcze, maszyny rolnicze, a także pojazdy sportowe, które dodają dynamiki i różnorodności do akcji filmu. Istnienie tych pojazdów przyczynia się do bogactwa scenografii i kreowania odpowiedniego klimatu dla opowiadanej historii.

Fragment komedii „Mały pływak” („Le petit baigneur”) z 1968 roku z Louis de Funèsem w roli głównej

Fiat Dino Spider to włoski samochód sportowy produkowany przez firmę Fiat w latach 1966-1973. Samochód ten był rezultatem współpracy między Fiatem a Ferrari. Przez cały okres produkcji powstało 1133 tych samochodów z silnikiem 2.0l (plus 424 szt. w wersji z silnikiem 2.4l).

Fiat Dino Spider został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Turynie w październiku 1966 roku. Był to 2-miejscowy kabriolet, który miał za zadanie homologować silnik Dino V6 do rywalizacji w Formule 2. Wersja coupe z 2+2 miejscami z dłuższym rozstawem osi pojawiła się kilka miesięcy później na targach w Genewie w marcu 1967 roku.

Fiat Dino Spider był dostępny w dwóch wersjach nadwozia: kabriolet (Spider) i coupe. Był napędzany przez silnik V6 o pojemności 2.0 lub 2.4 litra, który był konstrukcją Ferrari. Silnik ten był umieszczony centralnie z przodu, co zapewniało doskonałe osiągi i prowadzenie. Silnik Dino V6 był również używany w modelu Ferrari Dino 206 GT.

Stylistyka Fiata Dino Spider była bardzo atrakcyjna i charakterystyczna dla włoskich samochodów sportowych tamtej ery. Projektantem nadwozia był słynny Pininfarina, co tłumaczy eleganckie linie i harmonijny wygląd Fiata Dino Spider. Miał on eleganckie, zakrzywione linie nadwozia, charakterystyczne dla kabrioletów z tamtych lat. Wnętrze było luksusowe i dobrze wykończone, zapewniając komfortowe warunki podróży.

Fiat Dino Spider z 1967 roku to połączenie włoskiej klasyki, sportowej wydajności i piękna. Jego unikalny charakter i historia sprawiają, że jest to samochód, który wciąż zachwyca miłośników motoryzacji na całym świecie.

Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?

Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.

Podstawowe dane techniczne

Wymiary

  • Długość (mm) – 4109
  • Szerokość (mm) – 1710
  • Wysokość (mm) – 1270
  • Rozstaw osi (mm) – 2280

Masa

  • Masa własna (kg) – 1150

Silnik spalinowy

  • Pojemność silnika (ccm) – 1987
  • Moc maksymalna (KM) – 160
  • Moment obrotowy (Nm) – 163

Osiągi

  • Prędkość maksymalna (km/h) – 204
  • Przyśpieszenie (s) – 8.2

Zobacz także

Szwedzka legenda motoryzacji z duszą
Mercedes AMG GT-R Black Series
Daihatsu Materia
Lamborghini Huracán STO
Triumph Spitfire – „Poszukiwany, poszukiwana”


Opublikowano

w

, ,

przez

Tagi: