Lokomotywa ŁKZ TE33AC

Rating: 4 out of 10.

Lokomotywa ŁKZ TE33AC to rodzina wielozadaniowych, spalinowych lokomotyw towarowych produkowanych przez kazachstańską firmę Łokomotiw kurastyru zauyty (ŁKZ). Produkcja rozpoczęła się w roku 2009 przez GE Transportion w Erie, USA skąd została przeniesiona do ŁKZ w Nur-Sułtan / Astanie. Są one zaprojektowane do pracy w różnorodnych warunkach, w tym w ekstremalnych temperaturach, wysokościach nad poziomem morza oraz na różnych rodzajach torów. TE33AC zostały opracowane z myślą o zwiększeniu efektywności eksploatacji, minimalizacji zużycia paliwa i emisji, a także o zwiększeniu niezawodności i trwałości.

TE33AC są zdolne do pracy w składach długich i ciężkich, co czyni je idealnymi do zadań towarowych na różnych trasach. Ich konstrukcja oparta jest na wytrzymałej ramie, co pozwala na efektywne przenoszenie dużych obciążeń. Dodatkowo, lokomotywy te są wyposażone w systemy kontroli trakcji, które umożliwiają maksymalne wykorzystanie siły przyczepnej i minimalizację poślizgów.

TE33AC oferują także zaawansowane systemy monitorowania i diagnostyki, które umożliwiają szybką identyfikację i usuwanie usterek, co zwiększa niezawodność maszyn. Ponadto, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, lokomotywy te mogą być zdalnie monitorowane i sterowane, co ułatwia zarządzanie nimi w różnych warunkach eksploatacji.

Żródlo: Youtube

W okresie od 5 maja do 23 czerwca 2015 roku PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przeprowadziła testy lokomotywy TE33AC-9999. W trakcie tych testów lokomotywa ta poprowadziła najdłuższy i najcięższy skład w historii tego przewoźnika. Dodatkowo, stała się także rekordzistką pod względem prowadzenia najdłuższego i najcięższego pociągu przez pojedynczą sześcioosiową lokomotywę spalinową w Europie.

Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?

Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.

Podstawowe dane techniczne

Układ osi

  • Co’Co’ – dwa trzyosiowe wózki z indywidualnym napędem każdej osi

Wymiary

  • Długość (mm) – 21 894
  • Szerokość (mm) – 3 120
  • Wysokość (mm) – 4 803
  • Rozstaw osi skrajnych (mm) – 13 701

Masa

  • Masa służbowa (kg) – 138 000

Silnik

  • Moc maksymalna (KM) – 4 564

Osiągi

  • Prędkość maksymalna (km/h) – 120

Zobacz także

Motocykl MV Agusta Rush
Volkswagen T1 Westfalia
Volvo P1800 – „Święty”
Volkswagen Kafer 1200 „Ovali”
Porsche 911 GT3 R Hybrid


Opublikowano

w

przez

Tagi: