Porsche 911 GT3 R Hybrid

Rating: 7 out of 10.

Porsche AG jest niemieckim producentem samochodów sportowych z siedzibą w Stuttgarcie. Firma została założona w 1931 roku przez Ferdinanda Porsche, który projektował i budował samochody sportowe już od lat 20-tych XX wieku. Marka Porsche jest znana z produkcji luksusowych samochodów sportowych, takich jak model 911, który jest jednym z najsłynniejszych samochodów sportowych na świecie. Porsche jest również znane z wyścigów, w których bierze udział, w tym w 24 godziny Le Mans i w serii wyścigów sportowych Porsche Supercup. Obecnie Porsche jest częścią koncernu motoryzacyjnego Volkswagen AG.

Najpopularniejsze modele Porsche to:

  • Porsche 911 – to jeden z najsłynniejszych samochodów sportowych na świecie. 911 jest dostępny w kilku różnych wersjach, w tym 911 Carrera, 911 Turbo, 911 GT3 i 911 GT2 RS.
  • Porsche Boxster – to sportowe auto roadster, które zadebiutowało w 1996 roku i od tego czasu przeszło kilka modernizacji.
  • Porsche Cayenne – to luksusowy SUV, który zadebiutował w 2002 roku. Cayenne jest dostępny w kilku różnych wersjach, w tym w wersji Turbo i Turbo S.
  • Porsche Panamera – to luksusowy sedan, który zadebiutował w 2009 roku. Panamera jest dostępna w kilku różnych wersjach, w tym w wersji Turbo i Turbo S.
  • Porsche Macan – to kompaktowy SUV, który zadebiutował w 2014 roku. Macan jest dostępny w kilku różnych wersjach, w tym w wersji Turbo i Turbo S.

Porsche 911 GT3 R Hybrid to hybrydowy wyścigowy samochód marki Porsche, który został zaprezentowany w 2010 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. To był pierwszy hybrydowy model marki Porsche, który miał być używany w wyścigach endurance, takich jak 24 godziny wyścig w Le Mans. Samochód wykorzystuje system hybrydowy złożony z silnika spalinowego i silnika elektrycznego, który pozwala na zwiększenie mocy oraz redukcję emisji CO2.

Samochód wykorzystuje innowacyjną technologię hybrydową specjalnie stworzoną do wyścigów, wyróżniającą się znacznie w swojej konfiguracji i składnikach od zwykłych systemów hybrydowych. W tym przypadku, napęd przedniej osi elektrycznej z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW każdy uzupełnia silnik spalinowy V8 o pojemności 4,0 litra i mocy 480 KM. Kolejnym ważnym punktem jest to, że zamiast zwykłych baterii w samochodzie hybrydowym, elektryczny generator mocy koła zamachowego zainstalowany w kabinie obok kierowcy dostarcza energię do silników elektrycznych.

Generator koła zamachowego jest sam w sobie silnikiem elektrycznym z obrotowym wałem, który kręci się z prędkością do 40 000 obrotów na minutę, magazynując energię mechanicznie jako energię obrotową. Generator koła zamachowego jest ładowany, gdy kierowca hamuje, a dwa silniki elektryczne na przedniej osi odwracają swoją funkcję i same działają jako generatory. Następnie, gdy jest to konieczne, czyli przy przyspieszaniu z zakrętu lub przy wyprzedzaniu, kierowca może uzyskać dodatkową energię z naładowanego generatora koła zamachowego, koło zamachowe jest spowalniane elektromagnetycznie w trybie generatora i dostarcza do 120 kW do dwóch silników elektrycznych na przedniej osi z jego energii kinetycznej. Ten dodatkowy moc jest dostępny dla kierowcy po każdym procesie ładowania przez około 6-8 sekund.

Porsche 911 GT3 R Hybrid był testowany na torze Nurburgring w 2011 roku. Samochód ustanowił rekord okrążenia dla hybrydowych pojazdów sportowych z czasem 8 minut i 6 sekund. Był to naprawdę imponujący wynik. Rekord ten jest jednocześnie bardzo ważnym osiągnięciem dla Porsche, ponieważ Nurburgring jest jednym z najbardziej znanych i prestiżowych torów wyścigowych na świecie.


Zobacz także

Triumph Spitfire – „Poszukiwany, poszukiwana”
Lancia Delta HF Integrale 16v Evo 2 Final Edition
Toyota Celica – „Chłopaki nie płaczą”
Audi A2
Chevrolet Bel Air – „Gang Olsena”

Porsche 911 GT3 R Hybrid można było zobaczyć w „DRIVE – Volkswagen Group Forum” – to centrum konferencyjne i wystawiennicze zlokalizowane w Berlinie, Niemcy, które zostało zaprojektowane z myślą o prezentowaniu produktów i technologii grupy Volkswagen. DRIVE – Volkswagen Group Forum zostało otwarte w 2016 roku i od tego czasu stało się miejscem wielu ważnych wydarzeń, takich jak prezentacje nowych modeli samochodów, konferencje prasowe i wystawy. DRIVE – Volkswagen Group Forum znajduje się w dzielnicy Mitte w północnej części Berlina, niedaleko Alexanderplatz i Unter den Linden. Można tam dotrzeć komunikacją miejską, taką jak metro, tramwaj lub autobus.


przez

Tagi:

Komentarze

2 odpowiedzi na „Porsche 911 GT3 R Hybrid”

  1. […] Porsche 911 GT3 R Hybrid […]

  2. […] Porsche 911 GT3 R Hybrid […]

Pozostaw komentarz