Lokomotywa Newag Griffin

Rating: 5 out of 10.

Newag Griffin to nowoczesna, wielosystemowa lokomotywa, co znaczy, że jest zdolna do pracy na różnych systemach zasilania elektrycznego używanych na torach kolejowych, tj. może operować na linii kolejowej zasilanej różnymi napięciami lub systemami trakcyjnymi bez konieczności dokonywania znaczących modyfikacji. Na przykład, w Europie istnieje kilka różnych standardów napięcia zasilania systemów trakcyjnych kolejowych, więc lokomotywa wielosystemowa może być używana na liniach z napięciem 15 kV AC, 25 kV AC lub innych, w zależności od wymagań trasy. Dzięki tej zdolności do pracy na różnych systemach zasilania, lokomotywy wielosystemowe mogą operować na różnych trasach międzynarodowych.

Lokomotywa Griffin jest przeznaczona do prowadzenia pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h, oraz pociągów pasażerskich o masie do 800 ton z prędkością do 200 km/h. Ale, parametry techniczne lokomotywy Griffin są dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników, co oznacza, że każda lokomotywa może być dostosowana do specyficznych wymagań danego operatora. To pozwala na optymalizację jej wydajności i efektywności operacyjnej, co jest kluczowe dla kosztów.

Griffin charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa. Lokomotywa posiada klatkę bezpieczeństwa kabiny maszynisty, strefy kontrolowanego zgniotu, nowoczesny system detekcji i gaszenia pożaru, a trzy sekcje dachu umożliwiają łatwy dostęp do przedziału maszynowego. Bogate wyposażenie zawierające w każdej kabinie dwa niezależne panele wyświetlające parametry jazdy, wysoki komfort pracy maszynisty dzięki m. in. automatyzacji procesu jazdy czy klimatyzacji to tylko niektóre z elementów. Dodatkowo, na wyposażeniu znajduje się monitoring wizyjny istotnych elementów lokomotywy i system diagnostyki pokładowej z modułem rejestracji danych. Zestaw oświetlenia lokomotywy powstał w technologii LED.

Atutem lokomotywy jest również jej konkurencyjna cena, istotna w czasie rosnącej presji na efektywność kosztową i zrównoważony rozwój. , Griffin stanowi rozwiązanie, które łączy zaawansowaną technologię z ekonomiczną efektywnością. To jest kluczowe dla przyszłości branży kolejowej, która stoi przed wyzwaniami związanymi z dekarbonizacją, digitalizacją i rosnącą konkurencją ze strony innych form transportu.


Zobacz także

Motocykl MV Agusta Superveloce
Szwedzka legenda motoryzacji z duszą
Śmigłowiec Mi-2
Volvo P1800 – „Święty”
Peugeot iOn


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Pozostaw komentarz