Historia austriackiego koncernu Steyr sięga już początków XIX wieku, kiedy to w roku 1864 firma rozpoczęła produkcję karabinów i pistoletów dla wojska. W kolejnych latach Steyr zaczął również produkować rowery (1896), ciężarówki i samochody osobowe (1918).
W latach 20-tych XX wieku Steyr rozpoczął produkcję luksusowych samochodów, które stały się znane na całym świecie dzięki swojemu niepowtarzalnemu stylowi i wysokiej jakości. W 1936 roku Steyr zaprezentował swój największy projekt – Steyr Type 50, który stał się symbolem luksusu i elegancji.
Po II wojnie światowej Steyr kontynuował produkcję samochodów, ale skoncentrował się na produkcji pojazdów użytkowych i ciężarowych. W latach 50-tych firma zaczęła również produkować autobusy, które szybko zdobyły uznanie wśród klientów dzięki swojej niezawodności i wytrzymałości.
W latach 80-tych Steyr rozpoczął produkcję samochodów terenowych, w tym modelu Steyr Puch Pinzgauer, który stał się symbolem niemieckiej inżynierii motoryzacyjnej. Pinzgauer był wyjątkowo wszechstronnym pojazdem, zdolnym do pokonywania trudnych terenów górskich i pustynnych, a jednocześnie oferującym wysoki poziom komfortu i wyposażenia.
Steyr 100 to klasyczny samochód produkowany przez austriackiego producenta motoryzacyjnego Steyr w latach 30-tych XX wieku. Choć nie był to najpopularniejszy model w historii firmy, to z pewnością należy do jednych z najważniejszych tamtego okresu.
Produkcja samochodu Steyr 100 rozpoczęła się w 1934 roku i trwała do roku 1936. Samochód był jednym z najnowocześniejszych modeli swojego czasu, oferującym zaawansowane rozwiązania technologiczne i niezwykle elegancką stylistykę. Przez dwa lata wyprodukowano 2850 sztuk modelu 100.
Steyr 100 był wyposażony w silnik rzędowy o pojemności 1,4 litra, który generował moc 35 KM. Maksymalna prędkość wynosiła około 100 km/h, co czyniło go jednym z najszybszych samochodów tamtych czasów. Samochód miał również zaawansowany układ zawieszenia i hamulców, który zapewniał doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia.
W roku 1936, produkcja Steyr 100 została przerwana i zastąpiona przez nową wersję 200, produkowaną do roku 1940 z całkowitą liczbą 5040 wyprodukowanych egzemplarzy.
Dzisiaj Steyr 100 jest jednym z najbardziej cenionych i pożądanych klasycznych samochodów na świecie, a jego unikalny styl i zaawansowane rozwiązania technologiczne nadal stanowią inspirację dla dzisiejszych projektantów samochodów.
Samochód Steyr 100 można było przez chwilę zobaczyć w serialu z 1971 roku „Podróż za jeden uśmiech” w reżyserii Stanisława Jędryki na podstawie powieści Adama Bahdaja pod tym samym tytułem. W rolach głównych występują Henryk Gołębiewski w roli Poldka i Filip Łobodziński w roli Dudusia. Chłopcy wyjeżdżają na wakacje nad Morze Bałtyckie, ale gubią swoje pieniądze na przejazd. Zamiast się załamać, decydują się na niezwykłą przygodę – podróż przez Polskę za pomocą wszystkich możliwych środków transportu.
„Podróż za jeden uśmiech” to także opowieść o Polsce i jej pięknych krajobrazach, które Poldek i Duduś przemierzają podczas swojej podróży. Serial był jednym z pierwszych, który w takim niezwykłym sposobie pokazywał polskie miejsca i krajobrazy, co przyczyniło się do jego ogromnej popularności.
Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?
Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.