Steyr 100 Cabriolet – „Podróż za jeden uśmiech”

Rating: 6 out of 10.

Historia austriackiego koncernu Steyr sięga już początków XIX wieku, kiedy to w roku 1864 firma rozpoczęła produkcję karabinów i pistoletów dla wojska. W kolejnych latach Steyr zaczął również produkować rowery (1896), ciężarówki i samochody osobowe (1918).

W latach 20-tych XX wieku Steyr rozpoczął produkcję luksusowych samochodów, które stały się znane na całym świecie dzięki swojemu niepowtarzalnemu stylowi i wysokiej jakości. W 1936 roku Steyr zaprezentował swój największy projekt – Steyr Type 50, który stał się symbolem luksusu i elegancji.

Po II wojnie światowej Steyr kontynuował produkcję samochodów, ale skoncentrował się na produkcji pojazdów użytkowych i ciężarowych. W latach 50-tych firma zaczęła również produkować autobusy, które szybko zdobyły uznanie wśród klientów dzięki swojej niezawodności i wytrzymałości.

W latach 80-tych Steyr rozpoczął produkcję samochodów terenowych, w tym modelu Steyr Puch Pinzgauer, który stał się symbolem niemieckiej inżynierii motoryzacyjnej. Pinzgauer był wyjątkowo wszechstronnym pojazdem, zdolnym do pokonywania trudnych terenów górskich i pustynnych, a jednocześnie oferującym wysoki poziom komfortu i wyposażenia.

Fragment serialu telewizyjnego z 1971 r. w reż. Stanisława Jędryki „Podróż za jeden uśmiech”

Steyr 100 to klasyczny samochód produkowany przez austriackiego producenta motoryzacyjnego Steyr w latach 30-tych XX wieku. Choć nie był to najpopularniejszy model w historii firmy, to z pewnością należy do jednych z najważniejszych tamtego okresu.

Produkcja samochodu Steyr 100 rozpoczęła się w 1934 roku i trwała do roku 1936. Samochód był jednym z najnowocześniejszych modeli swojego czasu, oferującym zaawansowane rozwiązania technologiczne i niezwykle elegancką stylistykę. Przez dwa lata wyprodukowano 2850 sztuk modelu 100.

Steyr 100 był wyposażony w silnik rzędowy o pojemności 1,4 litra, który generował moc 35 KM. Maksymalna prędkość wynosiła około 100 km/h, co czyniło go jednym z najszybszych samochodów tamtych czasów. Samochód miał również zaawansowany układ zawieszenia i hamulców, który zapewniał doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia.

W roku 1936, produkcja Steyr 100 została przerwana i zastąpiona przez nową wersję 200, produkowaną do roku 1940 z całkowitą liczbą 5040 wyprodukowanych egzemplarzy.

Dzisiaj Steyr 100 jest jednym z najbardziej cenionych i pożądanych klasycznych samochodów na świecie, a jego unikalny styl i zaawansowane rozwiązania technologiczne nadal stanowią inspirację dla dzisiejszych projektantów samochodów.

Kadr z serialu telewizyjnego z 1971 r. w reż. Stanisława Jędryki „Podróż za jeden uśmiech”

Samochód Steyr 100 można było przez chwilę zobaczyć w serialu z 1971 roku „Podróż za jeden uśmiech” w reżyserii Stanisława Jędryki na podstawie powieści Adama Bahdaja pod tym samym tytułem. W rolach głównych występują Henryk Gołębiewski w roli Poldka i Filip Łobodziński w roli Dudusia. Chłopcy wyjeżdżają na wakacje nad Morze Bałtyckie, ale gubią swoje pieniądze na przejazd. Zamiast się załamać, decydują się na niezwykłą przygodę – podróż przez Polskę za pomocą wszystkich możliwych środków transportu.

„Podróż za jeden uśmiech” to także opowieść o Polsce i jej pięknych krajobrazach, które Poldek i Duduś przemierzają podczas swojej podróży. Serial był jednym z pierwszych, który w takim niezwykłym sposobie pokazywał polskie miejsca i krajobrazy, co przyczyniło się do jego ogromnej popularności.




Opublikowano

w

,

przez

Tagi:

Komentarze

2 odpowiedzi na „Steyr 100 Cabriolet – „Podróż za jeden uśmiech””

  1. […] Steyr 100 Cabriolet – „Podróż za jeden uśmiech” […]

  2. […] Steyr 100 Cabriolet – „Podróż za jeden uśmiech” […]

Pozostaw komentarz