Wiropłat doświadczalny I-28

Rating: 6 out of 10.

Wiropłat I-28, będący połączeniem cech śmigłowca i wiatrakowca, był projektem, który miał stanowić studium nowych sposobów mobilności powietrznej. Opracowany jako dwumiejscowy statek powietrzny, I-28 łączył w sobie zdolności pionowego startu i lądowania, prostą konstrukcję oraz możliwości przelotowe zbliżone do samolotów, eliminując jednocześnie potrzebę wykorzystania pasów startowych.

Projekt, rozpoczęty we wrześniu 2011 roku, w ciągu kilku lat prac inżynierskich stał się lotnym demonstratorem nowoczesnych technologii, który został przebadany w locie pod nadzorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego. I-28, dzięki swym technologicznie rozwiązaniom, oferował perspektywę postępu w dziedzinie ekonomii lotów. Jego zdolność do pionowego startu i lądowania, połączona z mobilnością samolotu, otwierała nowe możliwości w zakresie taniego transportu powietrznego dla służb ratowniczych czy zastosowań komercyjnych.


Zobacz także

Śmigłowiec Mi-2
Samolot wojskowy MIG-29
Samolot wojskowy Su-22M4
Citroën DS – „Fantomas powraca”
Lokomotywa manewrowa Fablok SM03

Wiatrakowiec można zobaczyć na ekspozycji odbywającej się na lotnisku Chełm-Depułtycze Królewskie w Depułtyczach Królewskich położonym w gminie Chełm, ok. 7 km od Chełma należącym do Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie.


Opublikowano

w

, ,

przez

Tagi:

Komentarze

2 odpowiedzi na „Wiropłat doświadczalny I-28”

  1. […] Wiropłat doświadczalny I-28 […]

  2. […] Wiropłat doświadczalny I-28 […]

Pozostaw komentarz