Model Chrysler Imperial, wprowadzony na rynek po raz pierwszy w 1926 roku, był flagowym autem Chryslera przez większość historii tej marki. Natomiast Imperial jako odrębna marka samochodów luksusowych produkowanych oczywiście przez Chryslera („Imperial by Chrysler”) zadebiutował w 1954 roku, po czym stał się on samodzielną marką produkowaną do 1983 w ramach sześciu generacji. Ponownie jak Chrysler, Imperial był produkowany w latach od 1990 do 1993 roku. Przez cały okres trwania produkcji firma Chrysler pozycjonowała markę Imperial jako prestiżową, rywalizującą z samochodami Cadillac, Continental, czy Lincoln.
Czwarta generacja Imperiala została wprowadzona na rynek w 1968 roku i uważana jest ona jako jedna z ostatnich prawdziwych gigantów amerykańskiej motoryzacji, zanim branża poszła w kierunku mniejszych, bardziej ekonomicznych samochodów, co związane było z postępującym kryzysem paliwowym.
Wprowadzenie czwartej generacji Imperiala miało miejsce w czasach, gdy amerykańska motoryzacja przeżywała swoje złote lata. Był to okres, w którym dominacja amerykańskich producentów samochodów była niezaprzeczalna, a samochody były symbolem statusu społecznego. Czwarta generacja tego modelu kontynuowała tę tradycję, oferując zaawansowane technologie i wyrafinowane detale stylistyczne.
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych elementów Imperiala IV. Generacji był jego majestatyczny design. Proporcje eleganckiego nadwozia, połączone z imponującymi chromowanymi elementami, nadawały mu wyjątkowy wygląd. Szczególną uwagę warto zwrócić na pionowe światła przednie i chowane reflektory oraz charakterystyczny chromowany grill, który dodawał poczucia luksusu i prestiżu.
Pod maską pojazdu kryły się potężne jednostki napędowe V8 o pojemności 7,2 litra, dostarczające 340 KM przy 4600 obr./min. Silniki zapewniały wystarczającą moc do płynnego poruszania się po drogach. Moc była przekazywana na tylne koła za pomocą wału napędowego. Wszystkie modele były wyposażone w automatyczną 3-biegową skrzynię biegów. Standardowe wyposażenie obejmowało także wspomaganie kierownicy i szyby sterowane elektrycznie.
Produkcja IV. Generacji modelu Chrysler Imperial ostatecznie zakończyła się w 1974 roku. Dzięki swoim imponującym osiągom i luksusowemu wyposażeniu samochód zasługuje na miejsce w historii jako jeden z najbardziej znaczących modeli premium tamtych czasów.
Szukasz nowego abonamentu na telefon lub internet?
Mam dla Ciebie świetną ofertę Premium Mobile! Możesz uzyskać specjalne warunki dla nowych klientów. Wystarczy, że przejdziesz na stronę operatora i umówisz się na rozmowę z konsultantem. Skorzystaj z tej okazji i ciesz się niższymi cenami na co dzień.
Podstawowe dane techniczne
Wymiary
- Długość (mm) – 5834
- Szerokość (mm) – 2009
- Wysokość (mm) – 1415
- Rozstaw osi (mm) – 3226
Masa
- Masa własna (kg) – 2255
Silnik spalinowy
- Pojemność silnika (ccm) – 7206
- Moc maksymalna silnika spalinowego (KM) – 355
- Moment obrotowy (Nm) – 651
Osiągi
- Prędkość maksymalna (km/h) – 200
- Przyśpieszenie 0-100 km/h (s) – 9.4
Pozostaw komentarz